Toerisme

Het toerisme levert Den Haag veel nieuwe banen op. Momenteel werkt 1 op de 10 mensen in deze sector en dit biedt met name kansen voor mensen met lagere opleidingen. De gemeente is sinds kort begonnen met een nationale en internationale campagne om de stad verder onder de aandacht te brengen bij dagjesmensen en toeristen. Het CDA wil doorgaan met dergelijke campagnes. Daarom zet het fors in op het structureel versterken van de aantrekkingskracht van Den Haag op toeristen en dagjesmensen. Deze groei moet doorgezet worden zonder dat de leefbaarheid van de stad onder druk komt te staan. Het moet dus op een Haagse manier. Geen ‘airbnb toestanden’, geen goedkoop massatoerisme, maar hoogwaardige cultuurbezoeken en het accent op Den Haag als koninklijke stad, Den Haag als popstad en Scheveningen als geweldige badplaats.

Succesvolle themajaren zoals Mondriaan 2017 en de viering van 200 jaar badplaats in 2018 verdienen navolging en volop ondersteuning. Zo wil het CDA in 2020 ook inzetten op het vieren van ’75 jaar vrijheid’.

Het CDA wil graag dat Den Haag Marketing in samenwerking met andere partijen toeristische fietsroutes ontwikkelt.

De verschillende wijken van Den Haag hebben ieder een eigen karakter. Het CDA wil dat dit karakter op een positieve manier wordt uitgedragen zoals bijvoorbeeld een initiatief als City Mondial in de Schilderswijk.

Tijdens de verbouwing van het Binnenhof gaan we op zoek naar een attractie die uitzicht geeft op de verbouwing van het Binnenhof.

Om ervoor te zorgen dat meer internationale Chinese bedrijven zich in Den Haag komen vestigen, moet Chinatown Den Haag meer gepromoot worden in binnen- en buitenland. Dit is goed voor de economie en het internationale karakter van Den Haag.

Het CDA ziet een aantrekkelijke groeimarkt voor toeristen uit India. Den Haag als decor van Bollywoodfilms kan hiervoor een positieve impuls zijn.