Winkelgebieden

Den Haag heeft naast een mooi stadscentrum ook bijna 68 kleinere en grotere winkelgebieden door de stad heen. Dit zijn de ‘winkelparels van Den Haag’. Het CDA vindt het belangrijk dat instanties als Den Haag Marketing oog hebben voor de branding van deze winkelgebieden en zich niet alleen moeten richten op het centrum, bijvoorbeeld meer aandacht voor publiekstrekkers als de Haagse markt.

Het CDA ondersteunt het idee om jaarlijks een verkiezing van de ‘leukste winkelstraat’ van Den Haag te organiseren.

Winkelen op de ‘traditionele’ manier moet toegankelijk en prettig blijven, door voldoende parkeermogelijkheden. De mede door het CDA geïntroduceerde pilots met een groen-gele zone (0,10 euro per uur parkeerkosten) verdienen navolging als een ondernemersvereniging dit wil. Daarnaast moet een dergelijke regeling ook van toepassing zijn op parkeerfaciliteiten rondom sportverenigingen en ontmoetingsplaatsen zoals kerken, tempels, moskeeën en andere gebedshuizen.

Het CDA ziet kansen voor verbetering van winkelgebieden zoals Leyweg en winkelgebieden in Loosduinen. Het CDA wil dat het stadsbestuur met ondernemers en eigenaren van de winkelpanden samenwerkt aan een gezamenlijke toekomstvisie.

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.