25 januari 2022

Huising lijsttrekker, 'Sterk team vanuit het hele eiland'

Het CDA Goeree-Overflakkee gaat vol enthousiasme en vertrouwen met een sterk team van 25 mensen de komende gemeenteraadsverkiezingen tegemoet. De huidige fractievoorzitter Daniël Huising is voor het eerst ook lijsttrekker. Opvallend is het aantal nieuwe en jonge mensen dat zich verkiesbaar stelt; meer dan de helft van de kandidaten is nieuw op de lijst. De kandidaten komen vanuit het hele eiland, vrijwel alle dorpen zijn vertegenwoordigd.

Lijsttrekker Daniël Huising uit Sommelsdijk is gymleraar en brugklascoördinator. Hij heeft zich de afgelopen vier jaar als raadslid met name hard gemaakt voor de onderwerpen waar veel (jonge) gezinnen direct mee te maken hebben. Het aanpakken van de verkeersveiligheid en bereikbaarheid, een gezonde en aantrekkelijke leefomgeving met ruimte om te spelen en bewegen en voor een sterk sport- en verenigingsleven.

Raadslid Dirk Pijl uit Goedereede-Havenhoofd is opnieuw de nummer 2 op de lijst. Dirk is een echte volksvertegenwoordiger vanuit de westkant van het eiland. Zijn hart ligt bij de visserij, de sector waar hij al vanaf jonge leeftijd werkt. Hij komt op voor de rust en de ruimte. Niet nog meer recreatiebebouwingen op de kop van het eiland en geen luxe villawijk aan de Ouddorpse kust. Dirk is al anderhalf jaar aan het revalideren van corona. Dankzij de goede zorg op ons eiland heeft hij het raadswerk weer kunnen oppakken.

De 25-jarige Tim Jochems is op nummer 3 de hoogste nieuwkomer. Als echte Oude-Tongenaar zal hij zeker ook het geluid van de oostkant laten horen. Net als veel leeftijdsgenoten lukt het Tim niet om een eigen woning te krijgen, nu heeft hij een tijdelijke woonruimte in Middelharnis. Het aanpakken van de woningnood heeft voor hem prioriteit. Meer bouwen voor starters en senioren aan de oost- en westkant van het eiland. Met voorrang voor onze eigen inwoners.

Henk van Putten uit Melissant komt op de 4e plaats. Het ‘boerenleven’ dat hij als zoon van een ondernemende agrariër vanuit huis meekreeg heeft hij verruild voor het onderwijs. Henk heeft veel bestuurlijke ervaring, is teamleider op de CSG Prins Maurits en houdt zich bezig met het beroepsonderwijs. De komende periode hoopt hij zich in te zetten voor de landbouw, het onderwijs, sociaal domein en innovatie en duurzaamheid.

Op nummer 5 staat Tea Both-Verhoeven uit Dirksland. Tea heeft vele jaren in de zorg gewerkt en is nu wethouder. Zij zet zich in voor de lokale ondernemers, de landbouw & visserij. En met thema’s als circulariteit, duurzaamheid en de komst van glasvezel voor een toekomstbestendig eiland. Eerder heeft Tea aangegeven niet nog een periode door te willen als wethouder. Vanuit haar betrokkenheid met het eiland wil Tea zich weer als raadslid blijven inzetten voor de inwoners.

Nieuw op de lijst is ook Edwin van Os uit Sommelsdijk op de 6e plaats. Edwin is een open en zeer benaderbaar persoon die tussen de mensen staat en hen een stem wil geven. Goede zorg en aandacht voor ouderen, het veilig naar school kunnen fietsen, meer kinderen aan het sporten en behoud van cultuur zijn onderwerpen waar hij daadwerkelijk wat voor wil betekenen als volksvertegenwoordiger.

Raadslid Liesbeth Keijzer-Westhoeve uit Stellendam staat op plaats 7 en ondernemer Jan Boeter uit Ouddorp op nummer 8. Nieuw op de lijst staan op nummer 9 Ellen van Rossum uit Ooltgensplaat en nummer 10 Natalie Mijnders-Breure uit Stad aan ’t Haringvliet. Beide heel actief voor het eigen dorp en nu willen ze ook met het CDA opkomen voor de leefbaarheid van de kleinere kernen. Ook de overige 15 kandidaten staan midden in de samenleving op ons mooie eiland en willen zich inzetten voor alle eilanders.

Met dit diverse en sterke team vanuit het hele eiland gaat het CDA Goeree-Overflakkee als échte lokale partij vol enthousiasme en vertrouwen de verkiezingen tegemoet. Het streven is om na het mooie resultaat bij de vorige verkiezingen nu de grootste partij te worden. Om zo met nog meer volksvertegenwoordigers door te bouwen aan een eiland dat we op de best mogelijke manier doorgeven aan volgende generaties. Samen voor én met de inwoners en organisaties van ons mooie eiland.