01 maart 2022

CDA draagt Henk van Putten voor als kandidaat-wethouder

Als het CDA met een gunstige uitslag bij de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart zou worden uitgenodigd om een wethouderspost in het colege van B en W in te vullen, dan staat Henk van Putten (nummer 4 op de CDA-kandidatenlijst) daarvoor in de startblokken als opvolger van Tea Both, die eind deze maand afscheid neemt van de dagelijkse politiek.

Van Putten (53) is gehuwd, vader van 4 kinderen en onlangs verhuis van Dirksland naar een woning aan de Noorddijk in Melissant. "Ik voel het als een grote eer dat het CDA Goeree-Overflakkee mij als kandidaat voor een wethouderspost voordraagt", zegt hij. "Als het mij gegeven wordt zal ik mij dienstbaar opstellen voor de gehele gemeenschap op ons eiland."

Van Putten heeft ruime bestuurlijke ervaring en is maatschappelijk betrokken. Hij werkt als teamleider op de CSG Prins Maurits bij het beroepsonderwijs, met connecties naar de Beroepscampus. Dat niet alleen, want hij was op velerlei onderwijsterreinen actief, zoals directeur-bestuurder samenwerkingsverbanden passend onderwijs. Henk van Putten komt uit het 'boerenleven' als zoon van een ondernemende agrariër. Hij maakte vervolgens de overstap naar de onderwijssector. Van Putten richt zich echter ook op een breder terrein: landbouw, sociaal domein, zorg, innovatie en duurzaamheid.

Van Putten is sinds 1993 lid van het CDA. Hij onderschrijft de normen en waarden en heeft altijd affiniteit met deze christelijke partij gehad; hij was destijds actief bij de christelijke plattelandsjongeren. Het gezin Van Putten heeft een speciale band met Hernesseroord in Middelharnis, de zorginstelling waar Henk van Puttens verstandelijk gehandicapte zus wordt begeleid. Van Putten treedt bij de instelling op als voorganger in kerkdiensten. In zijn eerdere woonplaats Dirksland was Van Putten in de Hervormde Gemeente jeugdouderling, verrichte evangelisatiewerk en was betrokken bij de liturgiecommissie.

Tekst: Jaap Ruizeveld (Eilanden Nieuws)