20 december 2022

CDA Gorinchem deelt beetje warmte uit.

Dinsdag 19 december bezochten Gert Kraaijveld, Dick Zwart en Kees Wirken namens het CDA in Gorinchem de Warme Kamer van het Leger des Heils. Warme Kamers is een initiatief van het Leger des Heils (landelijk) zodat voor mensen die dat nodig hebben zij in de koude maanden kunnen besparen op de energierekening. Mark Brinkman van Leger des Heils in Gorinchem vertelde dat hij daarbij de samenwerking heeft gezocht met andere kerken en organisaties, de Johanneskerk, de Zevende dag Adventisten en Wijkcentrum Rozenobel. Samen zijn zij verantwoordelijk voor de Warme Kamer in Gorinchem.

Traditiegetrouw brengen bestuur- en fractieleden een persoonlijke kerstgroet bij onze leden. Dit jaar ontvangen alle leden een warme muts die zij zelf kunnen dragen of kunnen doorgeven aan iemand die deze muts goed kan gebruiken. Eenzelfde aantal mutsen (60) werden deze week naar de Warme Kamer gebracht. Tijdens een goed gesprek met een kop heerlijke soep en een tosti in de hand en waarin uitleg over dit mooie initiatief werd gegeven, zijn de mutsen overhandigd. Deze mutsen zijn lokaal gekocht bij een alom bekende winkel in onze stad, de Kousenkoning. Daarmee zijn de mutsen dus van goede kwaliteit.

Als CDA organiseren wij deze actie omdat we willen omzien naar elkaar. Omzien naar elkaar is zo belangrijk, juist in deze tijd. Iedereen geniet van een warm en vriendelijk gebaar, en dat geldt niet alleen voor onze leden. Gewoon om te laten weten dat we aan elkaar denken.

Meer informatie over dit initiatief is te lezen op de website: https://www.legerdesheils.nl/warmekamers