21 mei 2019

Gebruik uw stemrecht, ga donderdag 23 mei 2019 stemmen

Donderdag 23 mei 2019 zijn de Europese verkiezingen. Gebruik uw stemrecht. In onderstaand overzicht staan onze CDA kandidaten waar ook u / jij je stem op uit kunt brengen. Mogen zij op uw / jou stem rekenen?

Onze lijsttrekker Esther de Lange is in de politiek bekend als de betrouwbare en bevlogen vicevoorzitter van de Europese christendemocraten (EVP) en als delegatieleider van het CDA in het Europees Parlement. Daar zet zij zich in voor een stabiel en zelfstandig Europa. Onze veiligheid, de bescherming van onze manier van leven en de toekomst van onze kinderen staan daarbij centraal. Ze werkte onder andere succesvol mee aan het verminderen van de CO2-uitstoot door de industrie, betere defensiesamenwerking, een gezondere bankensector en het aanpakken van belastingontduiking. De Lange: ‘In de afgelopen jaren is de wereld fundamenteel veranderd. Vrede en veiligheid zijn geen automatismen meer en ons welzijn moeten we veel actiever gaan beschermen. Het is hoog tijd om Europees leiderschap te tonen. Om terechte kritiek niet te schromen maar om altijd te werken vanuit de wens om, in het belang van onze burgers, tot een Europese oplossing voor grensoverschrijdende problemen te komen. Daarvoor wil ik me als lijsttrekker met passie en enthousiasme inzetten.

Nr.

Karla

Peijs

Harmelen