16 maart 2019

Ook wij dragen Zorg & Welzijn een warm hart toe.

Ook wij dragen Zorg en Welzijn een warm hart toe. Daarom bezochten wij zaterdag 16 maart 2019, tijdens de week van Zorg en Welzijn, een aantal zorginstellingen in Gorinchem. En dat deden we niet met lege handen. Voor de medewerkers van deze zorginstellingen brachten wij een heerlijke CDA taart mee die hier en daar gelijk aangesneden werd. We bezochten vandaag De Bannehof, De Schutse, Huize Steijndeld en het Gasthuis. We werden warm onthaald op de banenmarkt in De Schutse die net gaande was om mensen enthousiast te maken voor een baan in de zorg. Ook in Huize Steijndeld was een activiteit bezig, daar was een Speed Date georganiseerd. Tijdens deze ontmoetingen ontstonden mooie gesprekken over veranderingen in de zorg, de werkdruk en het vinden van voldoende en geschikt personeel. Fractielid Janneke van Oversteeg: "Het was mooi om te zien hoe er met passie wordt verteld over het werk! De uitnodiging van de medewerkers bij De Schutse om met onze gemeenteraadsfractie verder door te praten over de uitdagingen in de zorg nemen wij graag aan".