05 maart 2017

Vier kandidaten te gast bij Regionale CDA Manifestatie.

Het Dorpshuis in Noordeloos was vrijdag 3 maart 2017 de " Place to Be"  voor de jaarlijkse CDA Manifestatie in de regio. CDA Gorinchem maakt onderdeel uit van CDA regio De Waarden die deze manifestatie jaarlijks organiseert in de Alblasserwaard / Vijfheerenlanden. Vanavond stond deze manifestatie geheel in het teken van de 2e kamer verkiezingen. Onze Gorcumse 2e kamer kandidaat Mustafa Bal was een van de sprekers tijdens deze regionale CDA bijeenkomst. Andere spreker was  Jaco Geurts, huidig lid van de CDA fractie in de 2e kamer. Naast deze twee sprekers waren ook Karin Zwinkels en Marischa Kip, twee andere kandidaten aanwezig, Mustafa Bal stelde zich voor als Gorcummer en hoe zijn jeugd in onze stad is verlopen. Dat hij heeft moeten knokken. Mustafa vertelde ook over zijn huidige baan bij de Koninklijke Marechaussee en wat dit voor hem betekend. Hij deed een oproep aan alle inwoners om dit land te verbinden, een toekomst te geven. " Ik ben geen politicus die mensen afwijst. Ik ben geen politicus die moslims afwijst. Ik ben er voor inwoners van ons land, om hen een toekomst te geven en om onvermoeibaar te blijven knokken".

Jaco Geurts kwam op voor de agrarische sector in onze regio en pleitte voor een eerlijke prijs en een voedselscheidsrechter.

Het was een druk bezochte avond waarin diepe inhoudelijke discussies gevoerd werden. Dat alles om er samen aan te werken dat we Nederland beter doorgeven. Voor een land dat we door willen geven. Jaco Geurts zei dat hij met  "boerenverstand in de kamer" wil, Mustafa Bal zegt, " maar ik wil daarnaast ook verstandig omgaan met onze veiligheid".