07 december 2021

Vrijwiligers zijn de kampioenen van onze samenleving!

Vrijwilligers zijn de kampioenen van onze samenleving! Dinsdag 07-12-2021 is de Dag van de Vrijwilliger en daarom zette wij die dag een aantal vrijwilligers in het zonnetje! Fractielid Janneke van Oversteeg ging deze dag langs bij Dress voor succes om de aanwezige vrijwilligers een attentie te brengen. Janneke: “Het was hartverwarmend om te horen hoe mensen hier worden ontvangen! Zij vertrekken niet alleen met kleding, maar ook met zelfvertrouwen zodat ze weer mee kunnen doen in onze maatschappij”.

Ook Geertje Hocque werd verrast met wat lekkers voor bij de koffie! Zij bezoekt al tientallen jaren veelal oudere, zieke en eenzame mensen in onze stad en helpt hen met bijvoorbeeld de boodschappen, schoonmaken en de was. Daarnaast is zij een vaste kracht bij het Leger des Heils in Gorinchem waar ze iedere vrijdag helpt bij het schoonmaken.

Anton van den Diepstraten is al vele jaren vrijwilliger in de Parochie van de katholieke kerk (Heilige Martelaren van Gorcum) in Gorinchem,. Sinds 1989 is hij koster en zorgt met zijn team voor de goede gang van zaken tijdens de eucharistievieringen. Gelukkig had Anton even tijd voor een foto voor de Martinuskerk in deze drukke periode van de Advent waarin we ons voorbereiden op het Kerstfeest.

Dank jullie wel vrijwilligers voor jullie mooie en belangrijke werk!