22 januari 2017

Uitnodiging thema-avond onderwijs

Graag willen wij u uitnodigen om op 20 februari 2017 met ons in gesprek te gaan over een mogelijke rol van de gemeente in het basisonderwijs in Gouda.

D66 en CDA organiseren hiervoor de thema-avond “Wat heeft het onderwijs in Gouda nodig?” om met elkaar van gedachte te wisselen over de vraag of de gemeente een actievere rol in het onderwijs zou moeten spelen, dan met name het zorgen voor huisvesting. Zo heeft in Den Haag de wethouder van onderwijs, Ingrid van Engelshoven (nu Tweede Kamerkandidaat voor D66), samen met schoolbesturen een onderwijsvisie opgesteld en daar een verantwoordelijkheid in genomen.

Ingrid van Engelshoven is bereid gevonden om deze avond over haar aanpak te vertellen. Daarnaast zal Michel Rog (woordvoerder onderwijs namens CDA in de Tweede Kamer) zijn visie op onderwijs toelichten tijdens deze thema avond. Misschien dat deze verhalen een inspiratie zouden kunnen zijn om anders naar de onderwijsvisie en de rol van de gemeente te kijken.

Programma:
19.30 uur         Inloop met koffie en thee
20.00 uur        Opening door Daphne Bergman (Goudse wethouder van Onderwijs)
20.10 uur        Toelichting op de onderwijsvisie door Ingrid van Engelshoven en Michel Rog
20.45 uur        Panel (vertegenwoordigers van Goudse schoolbesturen) in discussie met  publiek
21.30 uur        Afronding discussie en gelegenheid voor een drankje

De thema-avond “Wat heeft het onderwijs in Gouda nodig?” vindt plaats op 20 februari in de gymzaal van het schoolgebouw De Ark (locatie: Jan Luijkenstraat 1 te Gouda).

Als u belangstelling heeft om deze thema avond bij te wonen, vernemen wij dit graag. U kunt u aanmelden via het emailadres:  [email protected]