13 maart 2014

CDA Europarlementariër en lijsttrekker Esther de Lange bezoekt Gouda

Predicaat ‘Gouds Stadsproduct’ nodig voor versterken toerisme Gouda

GOUDA -  CDA Gouda wil dat er meer gebruik wordt gemaakt van de kracht van onze typische Goudse stadsproducten. Denk aan de Goudse kaas, stroopwafels, kaarsen en pijpen. Met slimme stadsmarketing zetten we Gouda sterker op de kaart. Daarvoor is de ontwikkeling van het predicaat ‘Gouds stadsproduct’ nodig. Goed voor het toerisme en goed voor de ondernemers en winkeliers in onze stad.

Huibert van Rossum, lijsstrekker van CDA Gouda, wil daar sterk op inzetten. ‘Daarvoor blijven wij steeds de samenwerking zoeken; in Gouda, in de regio, nationaal maar ook Europees. Wij zijn een lokale partij met landelijke wortels. Dat helpt in dit soort kwesties. Wij hebben dat gemerkt in onze succesvolle strijd voor het beschermen van de naam van de Goudse Kaas’.

Alleen Goudse kaas uit Holland mag het keurmerk ‘echte Goudse’ dragen. Hiermee wordt recht gedaan aan de rijke geschiedenis van Gouda en haar kaas. Maar het product waar onze stad beroemd om is, moet die status blijven bewaken. Want één ding is zeker, die beschermde status van de Goudse Kaas is goud waard voor Gouda en cruciaal voor het verder versterken van het toerisme, stelt CDA lijsttrekker Huibert van Rossum.

Over het kaasthema bezoekt Esther de Lange, Europarlementariër van het CDA, vrijdagavond Gouda en ook Bodegraven. Juist zij streed jarenlang, samen met het CDA Gouda, voor het beschermen van de Goudse kaasnaam. En met succes. De CDA inzet leidde in 2010 tot een beschermde status waar alleen Goudse uit Nederland zich ‘Gouda Holland’ mag noemen. Samenwerking loont dus voor het op de kaart zetten van Gouda! Dat red je niet alleen. Het is dan ook niet voor niks dat het CDA Gouda het motto ‘Samenwerken doe je niet in je eentje’ hanteert.