26 januari 2018

CDA Gouda doet mee aan Voorleesdagen op Plaswijckschool

Op de Plaswijckschool mochten kinderen vandaag in pyjama naar school en met elkaar op school ontbijten. Allemaal in het kader van de Nationale Voorleesdagen. Eppy Boschma las als raadslid vanuit CDA Gouda kinderen uit groep 1 en 2 voor uit het spannende kinderboek 'Ssst. De tijger slaapt'.

Hoe meer kinderen in aanraking komen met taal en lezen, hoe beter het is. Mee kunnen doen in een steeds complexer wordende samenleving vraagt goede taalvaardigheden. CDA Gouda vindt het dan ook belangrijk dat via de Nationale Voorleesdagen extra aandacht aan taal en lezen wordt gegeven.

Eppy Boschma: 'Kinderen vinden het geweldig om voorgelezen te worden. Er zijn zulke leuke kinderboeken. En de Plaswijckschool heeft een prachtige vestiging van de kinderbibliotheek in de school waar leerlingen en kinderen uit de wijk terecht kunnen. Als CDA Gouda zetten wij ons ook daarvoor in. Kinderen moeten in eigen buurt naar de bibliotheek kunnen'.