07 november 2015

CDA Gouda doet mee met ‘Week van Respect’

Afdelingsvoorzitter geeft gastles over respect

GOUDA - Op maandag 9 november geeft Hans Alderliesten, voorzitter van de CDA-afdeling in Gouda, een aantal gastlessen over respect op het ID-College te Gouda in het kader van de ‘Week van Respect’. Alderliesten zal  de leerlingen via interactieve spelvormen laten ervaren welke waarden voor verschillende klasgenoten belangrijk zijn. Het doel van de les is om te laten zien dat respect niet vanzelf ontstaat.

Tijdens de ‘Week van Respect’ die van 9 tot 15 november plaatsvindt geven bekende Nederlanders en politici gastlessen over dit thema op basisscholen en middelbare scholen. Juist in deze tijd is het belangrijk om op school samen na te denken over dit thema én er samen mee aan de slag te gaan. Zo leren de leerlingen van Alderliesten hoe makkelijk het is om in hokjes te denken en hoe je dit met elkaar kunt voorkomen. Alderliesten: ‘Respect voor elkaar is belangrijk, juist ook in deze tijd van spanningen en onzekerheid.’