09 november 2009

CDA Gouda klaar voor verkiezingen; stelt kandidatenlijst en programma vast

Marco Kastelein is gekozen tot lijsttrekker van het CDA Gouda. De algemene ledenvergadering van 5 november stemde in met de voordracht van het bestuur om met Kastelein, net als vier jaar geleden, de gemeenteraadsverkiezingen in te gaan. Marco Kastelein is momenteel wethouder in Gouda.
Met de uitdagende moeilijke periode waar Nederland en Gouda voor komt te staan, kiest CDA Gouda voor een kandidatenlijst die zowel degelijkheid als vernieuwing laat zien. Op nr. 2 en 3. staan respectievelijk de huidige fractievoorzitter Wim Hillenaar en Mea Hiskes-Willemse. Met de ervaring en inzet van Hillenaar en Hiskes-Willemse is een goede continuiteit gewaarborgd.

De huidige raadsleden Dirk Barth en Roy Kraft van Ermel hebben aangegeven niet meer direct beschikbaar te zijn voor de raad. Het huidige raadslid Eleonore Karman-Moerman heeft – tot grote spijt van haarzelf en van het CDA – wegens privé-omstandigheden besloten niet te opteren voor een verkiesbare plaats. Zij zal als nummer 10 op de lijst haar expertise inzetten in het ondersteunen van de kandidaten.

Op de nummers 4 t/m 9 kwam daardoor ruimte voor nieuwe gezichten.
Op nr. 4 komt Huibert van Rossum uit Gouda Noord, 32 jaar en werkzaam als beleidsmedewerker bij de CDA Tweede-Kamerfractie.
Thomas van Dijk uit Kort Haarlem is nr.5, ook 32 jaar oud, hij werkt als projectleider arbeidsmobiliteit bij het CNV
Nr. 6 is Teun Hardjono uit de Binnenstad, 60 jaar en hoogleraar kwaliteitsmanagment en certificering aan de Erasmus Universiteit.
Anke Meerding uit Nieuwe Park is nr.7, zij is 44 jaar, heeft een adviesbureau en is lid van het wijkteam.
Op plaats 8 staat Wim Meijerink uit Bloemendaal,  61 jaar en werkzaam bij het ministerie van Sociale Zaken.
Christian Leroux uit Plaswijck staat op nr.9, hij is 27 jaar, interim medewerker bij BMC en deskundig op het gebied van de WMO.
Deze kandidaten zaten nog niet eerder in de raad. Wél brengen zij ieder voor zich een grote expertise mee, vanuit hun ervaring als fractieondersteuner, of vanuit hun professionele ervaring.

De gehele kandidatenlijst, waarop in totaal 30 namen staan, is een mooie afspiegeling van Gouda, waarop CDA-ers van verschillende achtergronden en uit alle wijken te vinden zijn.

Marco Kastelein: "Het is echt fantastisch dat er binnen onze stad zoveel mensen te vinden zijn, met zoveel kwaliteiten, die zich voor de stad en het CDA willen inzetten."

De ledenvergadering stelde ook het verkiezingsprogramma vast.
Daarmee is het Goudse CDA klaar voor de verkiezingen.

Kastelein ziet de campagnetijd met vertrouwen tegemoet. "We hebben in de voorbije periode laten zien als CDA een stabiele factor te zijn in het stadsbestuur, en we hebben heel veel gerealiseerd. Voor onze plannen voor de komende periode zullen we ons met dezelfde energie en kwaliteit inzetten. Met dit team van enthousiaste en betrokken Gouwenaars zullen we alle Gouwenaars ervan overtuigen dat een keuze voor het het CDA een juiste keuze is voor onze stad, voor nu en later!"

KANDIDATENLIJST CDA GOUDA

1. Marco Kastelein