28 augustus 2013

CDA Gouda organiseert bijeenkomst over eten uit de buurt

GOUDA - Eerlijk voedsel uit eigen buurt of regio. Steeds meer mensen vragen zich af of ons eten wel veilig en eerlijk is. Ook in Gouda bloeien de moestuintjes en groeit de bewustwording over eerlijk eten.

CDA-Europarlementariër Esther de Lange heeft zich in het verleden sterk gemaakt voor het beeldmerk van de Goudse kaas en zal nu stilstaan bij het thema voedsel uit de buurt. Als tweede spreekster zal Ester van Aalst van www.boerenfluitjes.nl over transparantie over de productie van ons voedsel. Consumenten kunnen zelf veel afdwingen en elkaar via social media verder helpen.

De bijeenkomst zal zaterdagochtend 31 augustus tussen 10.30-11.30 uur plaatsvinden op de Kinderboerderij de Hofsteden in Gouda. Deelname is gratis aanmelden mag in verband met de catering bij Huibert van Rossum. Stuur een mailtje met uw naam en adres naar [email protected] of bel 06-14798072. Meer informatie opwww.cdagouda.nl.