18 februari 2014

CDA Gouda pleit voor mantelzorgpas

GOUDA – Lijsttrekker Huibert van Rossum van CDA Gouda pleit voor een mantelzorgpas. Om te voorkomen dat mantelzorgers overbelast raken, zouden zij over een kortingspas moeten krijgen die recht geeft op kortingen. CDA Gouda wil mantelzorgers hiermee ondersteunen.

Met een mantelzorgpas kunnen mantelzorgers profiteren van allerlei aantrekkelijke kortingen, een vrijkaart voor de film, museum of sportevenement. Huibert van Rossum, lijsttrekker CDA Gouda: “Mantelzorgers zijn van onschatbare waarde voor onze samenleving en verzetten veel werk. Zij combineren de zorg voor hun naaste vaak met een gezin, baan of opleiding. Ze verdienen daarom een compliment. In andere steden is al ervaring opgedaan met deze pas. Er is ongetwijfeld ook in Gouda interesse om met bedrijven, instellingen en inzet van gemeente tot een mooi aanbod te komen. CDA Gouda wil dat graag bevorderen.”

Om te zorgen dat mantelzorgers voldoende worden ondersteund, wil CDA Gouda naast de introductie van de mantelzorgpas, rondetafelgesprekken met mantelzorgers, betrokken organisaties en de gemeente. Die rondetafelgesprekken moeten gaan over de vraag wat er aan ondersteuning nodig is om elkaar te versterken. De (professionele) omgeving van mantelzorgers moet haar aanbod optimaal op de mantelzorger afstemmen, aldus lijsttrekker Huibert van Rossum. Van Rossum zal zich in de Goudse politiek opkomen voor mantelzorgers.

Afgelopen vrijdag, op Valentijnsdag, overhandigden lijsttrekker Huibert van Rossum, burgerraadslid Wim Meijerink en kandidaat-raadslid Margreeth van Dijk een taart aan het personeel van de Hanepraij. Dit als blijk van dank voor de inzet en zorg voor kwetsbare inwoners van Gouda.