08 januari 2015

CDA wil duidelijkheid over huishoudelijke hulp voor Gouwenaars!

Hoe zit het met de huishoudelijke hulp voor Gouwenaars in het nieuwe jaar? “In principe ontvangen cliënten hulp van de huidige aanbieders”, lezen wij in het persbericht van eind vorig jaar van Midden-Holland. De regio waar ook Gouda in valt.

Betekent dat ook dat dezelfde vertrouwde persoon de huishoudelijke hulp biedt? Wij hebben daar vraagtekens bij. Ook omdat onlangs bijvoorbeeld Zorgpartners in Gouda het contract dat ze met de gemeente had gesloten om huishoudelijke hulp te bieden, heeft overgedragen aan de Vierstroom. Of er dan ook personeel mee ‘overgaat’ is de vraag. En hoe wordt in Gouda omgegaan met de zogenaamde keukentafelgesprekken? Zo’n gesprek is nodig bij verandering in de situatie inzake de huishoudelijke hulp. Maar hoe gaat dat en wordt het ook daadwerkelijk gedaan? Veel Gouwenaars zijn hierover onzeker.

Wij hebben dan ook samen met de SP vragen aan het college gesteld. Wij hopen op een spoedig antwoord van wethouder Laura Werger.

Klik hier om de ingediende vragen te bekijken (CDA Gouda & SP Gouda).