11 november 2017

CDA zet mantelzorgers in het zonnetje met bloemen

De dag van de mantelzorg. CDA’ers hebben in dat kader mantelzorgers in het zonnetje gezet met een bos bloemen en lekkernij. Met de omliggende CDA afdelingen vanuit Gouda, Bodegraven-Reeuwijk, Zuidplas en Waddinxveen werden vele mantelzorgers bezocht.

Mantelzorgers zijn het cement van onze samenleving. Waar zouden we zijn zonder hen? Vaak doen ze hun werk in stilte en brengen dag in dag uit het omzien naar elkaar in de praktijk. Overbelasting van de mantelzorger is regelmatig aan de orde en dat moet zoveel mogelijk worden voorkomen.

CDA wil meer waardering én steun voor de mantelzorger. Het beleid voor deze groep moet bovendien uit de kinderschoenen. Veel mantelzorgers hebben geen zicht op welke ondersteuning er voor hen mogelijk is. Dat varieert van een jaarlijkse cadeaubon, tot respijtzorg tot een gratis parkeerkaart. Of het aanwezig zijn bij een keukentafelgesprek waar ook hun behoeften meewegen in het toekennen van zorg door de gemeente. Bovendien moet meer informatie worden versterkt over wat er mogelijk is voor de mantelzorger.

Vanuit CDA Gouda werd een mantelzorgcompliment uitgedeeld bij onder meer de familie Bos. Recent zetten zij nog een pannenkoekenactie op touw voor hun dochter om geld in te zamelen voor het kunnen bekostigen van een speciale therapie. Ook werd mevrouw Liefaart met bloemen verrast. Ze zorgt trouw voor haar echtgenoot en verricht naast haar baan ook allerlei taken in het Goudse, onder meer voor de kerk. Dat verdient ons aller waardering en respect.