01 september 2012

Lancering Gouda als spiritueel centrum door CDA’er Hardjono

GOUDA – CDA-raadslid Teun Hardjono wil Gouda als spiritueel centrum en stad van vrijdenkers op de kaart zetten. De vraag naar zingeving wordt weer hardop gesteld en Gouda kan het als onderdeel van stadsmarketing goed gebruiken. Welke waarde kent Gouda aan waarden toe? Hoe kun je het besturen van een stad waardenvol laten zijn? Welke rol kan spiritualiteit spelen? Wat is mijn rol in het grote geheel? Over deze en andere vragen organiseert het CDA Gouda een discussieavond. Het CDA Gouda heeft een aantal mensen uitgenodigd om met Teun het gesprek aan te gaan.

Gouda is de stad van spirituele denkers als Erasmus en Coornhert, kent veel prachtige tradities en heeft veel kerkgenootschappen waar het vuur brandende wordt gehouden. Het is jammer, volgens Hardjono, om hier niets mee te doen. Het kan ingezet worden in het kader van stadsmarketing: Gouda is hét spiritueel centrum. Teun zal eerst een inleiding houden om zijn visie op het thema te geven. De gesprekspartners die zijn uitgenodigd zijn actief in de Goudse samenleving en zullen hun visie op het thema geven. Uiteraard zal er met het publiek in discussie worden gegaan. Aan het einde van de avond moet de vraag beantwoordt zijn hoe het CDA de jaren, met name richting de gemeenteraadsverkiezingen, het thema kan vullen en aankleden.

Teun Hardjono heeft verschillende boeken op zijn naam staan. Hij is sinds 1997 hoogleraar kwaliteitsmanagement en certificatie aan de RSM Erasmus University te Rotterdam en directeur van de CSR Academy, een organisatie die zich richt op Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Hij is een veelgevraagd spreker. Met zijn intrigerende uitspraken weet hij zijn publiek uit te dagen op het gebied van bedrijfskunde en zingevingsvraagstukken.

De bijeenkomst wordt gehouden op donderdag 6 september 2012 in de Jeruzalemkapel en is vrij toegankelijk. Adres: Jeruzalemstraat 11, 2801 JE, Gouda. Aanvang 20.00 uur, inloop vanaf 19.30 uur. De bijeenkomst zal tot circa 21.30 uur duren, daarna is er een borrel.