13 december 2013

Leden CDA Gouda stellen kandidatenlijst vast

GOUDA - CDA Gouda heeft gisteravond in de ALV de kandidatenlijst vastgesteld. Onder aanvoering van lijsttrekker Huibert van Rossum gaat dit team enthousiaste Gouwenaars de campagne in. Van Rossum: "Samenwerken doe je niet alleen! Ik ben ontzettend blij met deze sterke kandidaten. Het is een mix van mensen, jong en oud, vaders, moeders en opa's met kennis uit onderwijs, ondernemerschap, sport, de verenigingen en de buurt.”

Op nummer 2 staat huidig CDA-raadslid Teun Hardjono. Op nummer 3 Eppy Boschma, op nummer 4 Suzanne Dannenburg-Bijl, op nummer 5 Martijn van der Wind, op nummer 6 Margreeth van Dijk, op nummer 7 Emy Jansons-van Steekelenburg, op nummer 8 Menno de Graaf, op nummer 9 Christian Leroux en op nummer 10 Brendan Troost. Deze top 10 wordt gesteund door 20 lijstduwers die dichtbij hun netwerken en buurten willen versterken.

Met deze kandidaten gaat het CDA zich ervoor inzetten dat Gouwenaars meer te zeggen krijgen over hun eigen buurt, zodat zij dichtbij invloed hebben. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om de belangen van kinderen: zij hebben recht op gezinsvriendelijke en veilige buurten. Verder wil het CDA Gouda (sport)verenigingen, vrijwilligers en mantelzorgers versterken. Zij verdienen de steun van de politiek.

Lijsttrekker Huibert van Rossum: “CDA Gouda gaat de Gouwenaars hiervoor steun vragen. Voor ons gaat het om de inhoud en eerst het vertrouwen van de Gouwenaars. Wij stellen de inhoud voorop en gaan dus niet mee in discussie over ‘poppetjes’ of collegedeelname. Ik ben blij dat het CDA Gouda mij als politiek leider naar voren heeft geschoven en zie ernaar uit de boodschap van het CDA helder in de gemeenteraad naar voren te brengen. Ons motto is: samenwerken doe je niet alleen.”

Klik hier voor de volledige kandidatenlijst (opent pdf)