25 oktober 2009

Marco Kastelein beoogd lijsttrekker CDA Gouda

Marco Kastelein is door het bestuur van het CDA Gouda voorgedragen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010. Voorzitter Pennekamp deelde dit mede aan de Algemene Ledenvergadering van het CDA. De aanwezigen ontvingen het voornemen met applaus. Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 5 november zal de lijsttrekker formeel worden benoemd.

"Marco Kastelein heeft de afgelopen vier jaar als wethouder op een degelijke manier het CDA vertegenwoordigd in het gemeentebestuur. Wij willen graag dat hij met zijn karwei verder gaat", aldus Pennekamp.

Kastelein is blij met de voordracht. Hij gaf aan met veel energie verder te zullen gaan. "We hebben de afgelopen vier jaar al veel bereikt, maar besturen in een stad vraagt om meer. Gouda is een aantrekkelijke stad, een stad om trots op te zijn. Maar dat gaat niet vanzelf, daar moet je telkens aan werken. Er liggen nog flinke uitdagingen in de stad zoals aanpak van overlast, veiligheid, het bouwen van geschikte woningen, zorgen voor optimale kansen voor gezinnen en kinderen en de financiële crisis. Die zaken wil het CDA ook de komende tijd oppakken. Dat hebben we gedaan en dat blijven we doen."