02 december 2014

‘Marco Kasteleinfonds’ ingesteld om sport en spel in Gouda te ondersteunen

GOUDA – Als dank voor de inzet en het werk van oud-wethouder Marco Kastelein heeft het CDA-bestuur gisteravond het ‘Marco Kasteleinfonds’ ingesteld. Dit is een fonds waarmee (kleinschalige) initiatieven en projecten die met sport en spel te maken hebben, financieel kunnen worden ondersteund. Dit gebeurde op het symposium ‘Bouwen aan Gouda’, dat georganiseerd werd door het CDA-afdelingsbestuur, als eerbetoon aan oud-wethouder Marco Kastelein.

Op het drukbezochte symposium spraken achtereenvolgens oud-minister Maxime Verhagen namens Bouwend Nederland, René Mascini namens Woonpartners Midden-Holland en oud-wethouder Marco Kastelein zelf. In de toespraken werd het werk en de inzet van Kastelein geroemd. Opgemerkt werd dat de crisis in de bouwsector schijnbaar aan Gouda voorbij is gegaan – mede dankzij het werk van Marco Kastelein. Kastelein was wethouder sinds 2006 en zat daarvoor in de gemeenteraad namens het CDA.

Interim-voorzitter Hans Alderliesten overhandigde aan het einde van de avond symbolisch het ‘Marco Kasteleinfonds’. Vanuit dit fonds zullen de komende jaren (kleinschalige) projecten op het gebied van sport, spel en wonen worden gefinancierd. Het CDA onderstreept hiermee dat het een partij is voor de samenleving, voor de wijk, voor elkaar.