06 oktober 2017

Nieuwelingen en ondernemers op kandidatenlijst CDA Gouda

GOUDA – De leden van de CDA-afdeling te Gouda hebben de kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Opvallend is het aantal nieuwelingen.

In de algemene ledenvergadering, die afgelopen donderdagavond werd gehouden, gaf bestuursvoorzitter Hans Alderliesten aan dat het CDA een open partij is die midden in de Goudse samenleving staat. Er is een open procedure gevolgd om nieuw politieke talent op te sporen. Alderliesten: ‘Nieuw was dat we advertenties hebben geplaatst om nieuwe aanwas te realiseren. Als afdelingsvoorzitter ben ik blij dat dat gelukt is, op de lijst staan een heel aantal nieuwelingen, bovendien is de lijst divers wat betreft leeftijd, onderwerp, geslacht en achtergrond. Een mooie lijst om de campagne mee in te gaan.’

Op de eerste tien plaatsen staan: 1. Huibert van Rossum (huidig fractievoorzitter); 2. Eppy Boschma (huidig raadslid); 3. Michiel Bunnik (nieuw, ondernemer); 4. Martijn van der Wind (huidig burgerraadslid, ondernemer); 5. Niels Honkoop (nieuw, student); 6. Teun Hardjono (huidig raadslid); 7. Margreeth van Dijk (nieuw, actief in en voor de zorg); 8. Benjamin Heerschop (nieuw, student); 9. Henk Spit (nieuw); 10. Hans Alderliesten (huidig afdelingsvoorzitter).

Lijsttrekker Huibert van Rossum is ingenomen met de kandidatenlijst: ‘We gaan met gemotiveerde en geschikte kandidaten de campagne in en daar ben ik blij om. Het CDA wil ruimte geven aan Gouwenaars om samen de stad veiliger en aantrekkelijker te maken. Wij willen dat het stadsbestuur jaarlijks met bewoners en betrokken organisaties uit de stad een ‘Staat van de Stad’ opstelt. Dit versterkt de betrokkenheid van de Gouwenaar en zorgt voor meer verbinding tussen Gouwenaars, ondernemers, politiek en bestuurders. De gemeente en de Gouwenaars moeten samenwerken om gezamenlijk doelen te bereiken.’

Voor CDA Gouda is de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen al begonnen. Momenteel bezet de partij 3 zetels in de gemeenteraad van Gouda.