19 januari 2010

'Staan voor je stad': Verkiezingscampagne gestart

CDA Gouda is met het motto ‘Staan voor je stad’ vandaag de campagne voor de  gemeenteraadsverkiezingen begonnen. Lijsttrekker Marco Kastelein is zijn  campagne-fietstocht vandaag op de Markt in Gouda, de huiskamer van onze  stad, begonnen.

Op zijn tocht door Gouda samen met de overige CDA-kandidaten zijn twee  Goudse vrijwilligers in het zonnetje gezet.

Marco Kastelein: “Wilma Neefjes, actief in het wijkteam Nieuwe Park, en Jan  Hendriks, voorzitter van scoutinggroep Wilo, zijn mensen die staan voor hun  wijk, die staan voor hun club. Mensen zoals zij zijn onmisbaar. Zij weten  als geen ander wat er leeft in hun wijk, wat er leeft onder de jeugd en hoe  we het beter, aardiger, aantrekkelijker kunnen maken. Want een  aantrekkelijke stad maken we samen, burgers en bestuur van deze stad. Zij  zijn voor ons ‘Goudse Helden’ en ik moedig ze van harte aan om hun mooie  werk te blijven doen.” Als blijk van waardering kregen beide Goudse Helden  uit handen van de CDA-lijsttrekker een echte Goudse kaas.

Het CDA wil samen met de burgers van Gouda werken aan een aantrekkelijke  stad. Een stad waar het veilig en goed wonen,werken en leven is en waar  mensen respectvol met elkaar om gaan.  Marco Kastelein: “Gouda is een  aantrekkelijke stad; daar staan we misschien soms te weinig bij stil. Daarom  doen we dat de komende weken in onze campagne heel bewust wel. Want om Gouda  aantrekkelijk te houden, zullen we alles op alles moeten zetten. Daar ga ik met het  voltallige CDA-team voor staan, daar willen wij aan werken.”

Ook de komende weken trekt CDA-lijsttrekker Marco Kastelein op zijn  campagnefiets door Gouda. Vanzelfsprekend in gezelschap van de overige  CDA-kandidaten. Ook dan zal worden stil gestaan bij aantal ‘Goudse Helden’,  mensen die bijvoorbeeld als ondernemer, als sporter als liefhebber van kunst  en cultuur staan voor hun zaak, staan voor hun stad.