31 mei 2021

CDA: Een groen en sociaal hart

Terwijl het er in politiek Den Haag momenteel stevig aan toegaat, zijn we dankbaar dat we als lokale CDA-fractie van Ambacht op positieve en opbouwende manier samenwerken met de andere raadspartijen en het college van B&W. Met de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar in het vooruitzicht blikken we terug op de huidige periode.

In ons verkiezingsprogramma 2018-2021 staan de speerpunten die we samen met inwoners opgesteld hebben. We zijn trots dat we een groot deel daarvan hebben weten te realiseren. Waar we in voorgaande bijdragen het belang van goede en bereikbare (jeugd-)zorg en veilig verkeer hebben belicht, lichten we er nu drie andere uit:

• Omzien naar elkaar: In Ambacht kennen we elkaar en helpen we elkaar. De gemeente ondersteunt dit op alle mogelijke manieren.
    Juist in deze tijd is het omzien naar elkaar waardevol. Mooie initiatieven zijn ontstaan om eenzaamheid tegen te gaan en kwetsbare groepen te helpen. Vanuit het CDA zijn de initiatieven Ambachtse Maatjes, Buurtgezinnen en de (plannen voor) Huiskamer van de Wijk ondersteund of geïnitieerd. Omzien naar elkaar begint dichtbij huis. Maar ook (sport-)verenigingen, clubs, kerken en vrijwilligers spelen een belangrijke rol in het sociale samenleven in Ambacht, evenals het cultureel centrum Cascade. Waar mogelijk blijven we hen ondersteunen en versterken we de samenwerking. Het sportakkoord is een mooi voorbeeld.

• Centrumgebied: Cascade en De Schoof worden verbonden door een mooi en natuurlijk wandelpad of boulevard.
    n het plan Ambachts Lint is ruimte voor senioren- en starterswoningen, een mooie mix. Het CDA heeft zich ingezet voor een natuurlijke verbinding richting Cascade met veel beplanting, water en ruimte voor ontmoetingen. We kijken uit naar een groen en levendig centrum.

• Rust én recreatie: Het Sandelingenpark is ‘af’. Geen nieuwe gebouwen en naarmate je verder afloopt van de bebouwde kom wordt het natuurlijker en rustiger.
    Sinds het begin van de pandemie weten nog meer inwoners het Sandelingenpark te vinden om een wandeling te maken, te sporten of te picknicken. Tot rust komen en genieten in de natuur bij je eigen woonplaats zien wij als een groot goed.

Met uw steun zetten we ons de komende periode met een groen en sociaal hart in voor een nog mooier Ambacht.