557920441
04 oktober 2020

Kwijtschelding huren sportverenigingen Ambacht

Het CDA is blij met het bericht van het college van B&W dat de huren van gemeentelijke sportaccommodaties van maart tot juni worden kwijtgescholden. In verband met de RIVM-maatregelen hadden onder andere de sportverenigingen plotseling te maken met lege clubhuizen en sportvelden. Na het besluit om de huren op te schorten, is nu dan ook besloten om deze kwijt te schelden. We hopen dat dit de getroffen organisaties lucht geeft om financieel gezond te blijven. De verenigingen zijn van onschatbare waarde in ons dorp. Gelukkig is er de afgelopen periode weer steeds meer mogelijk geworden en zijn de meeste verenigingen weer (aangepast) gestart, zij het nu opnieuw zonder publiek. Vanuit het Rijk zijn er middelen beschikbaar die onze gemeente compenseren voor deze extra kosten. Het CDA zal het college vragen de financiële positie van de verenigingen te blijven monitoren in deze bijzondere tijd.