09 juli 2022

Herbenoeming wethouder Steven van Die

vlnr: Henk de Waard, Steven van Die, Eyup Karso, Wenny van der Hee, Robert Calkhoven

Maandag 4 juli j.l. is na een zorgvuldig doorlopen formatieproces het nieuwe college van H.I.Ambacht geïnstalleerd, een college van SGP-CU, GB, VVD en CDA. Onze Steven van Die is herbenoemd als wethouder Zorg, Jeugd, Gezondheid & Sport.

We staan de komende periode voor belangrijke opgaven. Duurzaamheid pakken we breed en voortvarend aan. We bouwen sociale huur en woningen voor jongeren en ouderen. Zorg en ondersteuning blijft ruimhartig beschikbaar en betaalbaar, we bouwen vier scholen, vergroten de verkeersveiligheid en werken effectief samen in de regio. En nog veel meer… Zo zit ook de revitalisering van Cascade in Stevens pakket, net als de ontwikkeling van het gebied  Zuidwende-Zuid waar we graag  een gezondheidscentrum gerealiseerd zien.

Wenny van der Hee: “Het preventieplan blijft leidend, maar niet alles is op te lossen met preventie. Wij zijn blij met afspraken dat er een ruimhartig aanbod van zorg en ondersteuning beschikbaar blijft voor mensen in een kwetsbare positie. In Ambacht zien we om naar elkaar." Het volledige coalitieakkoord ‘Samen voor Ambacht’ is te downloaden op de website van de gemeente.

Met de herbenoeming van Steven van Die als wethouder is Eyup Karso doorgeschoven van burgerraadslid naar raadslid. Samen met de burgerraadsleden Henk de Waard en Robert Calkhoven en fractievoorzitter Wenny van der Hee staat er een mooi en stevig team. Vanuit het CDA gedachtengoed zetten we de schouders onder het raadswerk om te komen tot het beste voor ons mooie dorp.

Vanaf deze plaats feliciteren we beide heren, Steven en Eyup, met hun benoemingen en wensen hen een mooie periode toe: Samen voor Ambacht!