17 juni 2021

Verbied lachgas in H-I-Ambacht

Het gebruik van lachgas is totaal uit de hand gelopen om met Anne Kuik te spreken, Tweede Kamerlid voor het CDA. Als gezegd: Het is slecht voor de gezondheid en de verkeersveiligheid, terwijl jongeren het idee hebben dat lachgas onschuldig is; bovendien is het goedkoop en makkelijk te verkrijgen. Ook in Ambacht worden regelmatig lege patronen aangetroffen.

Samen met de Christen Unie heeft Anne Kuik daarom een motie ingediend in de Tweede Kamer om de wet die er al ligt ook daadwerkelijk nu te behandelen en niet uit te stellen tot het nieuwe kabinet gevormd is. De Kamer moet snel kleur bekennen, het is aan de overheid om duidelijk te zijn en normen te stellen. En daarmee normen voor de gemeenten zodat zij kunnen handhaven.

Om deze landelijke motie kracht bij te zetten en ook als Ambacht kleur te bekennen heeft het CDA samen met de SGP-CU en GemeenteBelangen een motie ingediend om lachgas in Hendrik-Ido-Ambacht te verbieden, en om aandacht te geven aan preventie.