13 mei 2017

CDA dankt de verplegers in Hillegom

In het kader van De dag van de Verpleging bracht de CDA fractie op vrijdag 12 mei enkele bliksembezoeken aan diverse verpleeg- en zorginstellingen in Hillegom.  Wij kennen de verzorgenden en verpleegkundigen als mensen met passie voor hun werk. Vandaar dat CDA Hillegom juist hen vandaag  in het zonnetje wilde zetten.  Blij verrast met de bloemen en de aandacht waren de reacties hartverwarmend.

Onder het motto Wat gaat goed en wat kan beter werd de verzorgenden gevraagd hun mening te geven.  Graag hoort het CDA waar u tevreden over bent en juist ook wat u bijvoorbeeld mist. Diverse verzorgenden hadden hun wensen al paraat, waarbij meer tijd voor mensen met hulpvragen hoog scoorde. Wanneer u ook met ons wil delen wat er volgens u goed gaat en wat er beter kan, kan dit via dez speciale website: http://www.denkmeemet.cdahillegom.nl.

De Dag van de Verpleging wordt niet zomaar op 12 mei gevierd. Dit is namelijk de geboortedag van Florence Nightingale. Dit was een beroemde Britse verpleegster die zicht tijdens oorlogen in de 19e eeuw inzette voor de verpleging van gewonden. Voor verpleegkundigen is Florence Nightingale dan ook bekend om haar aanpak van de ziekenverpleging in moeilijke omstandigheden. Laten we ons gelukkig prijzen met zoveel mensen die gemotiveerd en met passie zorgdragen voor hen die dat nodig hebben.