10 december 2017

CDA Hillegom brengt Den Weeligenberg in kerstsfeer

Aan een jaarlijkse traditie werd zaterdag 9 december vervolg gegeven. De CDA afdeling van Hillegom bracht in Den Weeligberg de kerstversiering aan. Onder begeleiding van coördinator Wendy Philippo zetten diverse leden van de fractie, het bestuur en leden zich in om de kerstsfeer te brengen in het zorgcentrum. Bewoners en personeel konden de versieringen bijzonder waarderen.  Zelf genoot de trouwe kern van het CDA Hillegom ook van deze traditie.

Fractievoorzitter Karin Hoekstra en  fractie ondersteuner Jannie Kamerman gingen in het restaurant aan de slag met de kerstbomen. Hierbij fanatiek geholpen door de jongste vrijwilliger Luc (4). Kees Langeveld, nu secretaris maar bij de aankomende verkiezingen nummer 3 op de kieslijst, was druk met de kerssterren die aan het plafond bevestigd werden. Lijsttrekker Fred van Trigt concentreerde zich op het ophangen van de kerstkransen in de gangen.

Voorzitter Monique van der Weijden keek terug op een geslaagde ochtend. Van der Weijden: “We doen dit sinds 2012. Het begon destijds tijdens de Vrijwilligersbeurs. In deze tijd van het jaar is het extra belangrijk aandacht aan mensen te besteden die wel een extraatje kunnen gebruiken.” Den Weeligenberg ligt aan de rand van Hillegom. Voor mensen met geestelijke problemen, zoals dementie of oriëntatieverlies, is dit een veilig thuis.