14 februari 2013

CDA ontvangt veel hartewensen

Ondanks de winterse omstandigheden waren leden, fractieleden en bestuursleden van het CDA op zaterdag 9 februari bij de Oude Pomp aanwezig om de inwoners van Hillegom naar hun wensen voor Hillegom te vragen. Daar maakten de Hillegommers graag gebruik van. Opvallend was dat een groot aantal eigenlijk erg tevreden is met Hillegom. Vooral het groene karakter van Hillegom wordt door velen op prijs gesteld. Natuurlijk zijn er ook wensen. Met name waren die er over het Henri Dunantplein. Men vindt het daar niet gezellig en tevens zijn er zorgen over de winkels die daar verdwijnen. Ook de sfeer in het centrum laat wat een aantal ondervraagden betreft te wensen over.

Er waren ook nog heel andere wensen. Bijvoorbeeld een overdekt zwembad voor Hillegom of meer parkeergelegenheid in bepaalde woonwijken. Ook de overlast door hondenpoep werd een aantal keren genoemd. Het directe contact met de inwoners van Hillegom heeft het CDA weer waardevolle tips gegeven. Fred van Trigt, raadslid voor het CDA zegt hierover: ‘We gaan kijken of er wensen tussen zitten waarmee we direct aan de slag kunnen. Maar er zitten ook wensen tussen die we zullen verwerken in ons verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2014’.

Alle wensen zijn terug te vinden op onderstaand "Overzicht Hartewensen voor Hillegom".