11 april 2019

Geslaagd werkbezoek aan ICT-bedrijven Hillegom

Op 10 april vond het eerste werkbezoek van dit jaar plaats van de gemeenteraad en het college van Hillegom. De ICT-bedrijven Joheco, DitisABC en Sercom werden bezocht. Gemeenten en de samenleving krijgen steeds meer te maken met digitalisering en automatisering. Bovendien wordt er in de regio Bollenstreek-Noord en Haarlemmermeer op dit moment geschreven aan een aanvraag voor een flink bedrag (bijna 6 miljoen) om het techniekonderwijs structureel te verbeteren en beter te verbinden aan de arbeidsmarkt. Dit is het zogenaamde Techniekpact en wordt o.a. getrokken door Fioretti College. Een goede aanleiding om de eerder genoemde bedrijven te bezoeken.

Bij Joheco werd een rondleiding gegeven door Jobert Lommerse en konden geïnteresseerden een kijkje nemen bij de Hololens. Michel Goulmy van ditisABC vertelde over de dienstverlening die zijn bedrijf levert op het gebied van webontwikkeling. Beide bedrijven hebben een groot aantal Hillegomse ondernemers in hun klantenportfolio. Door de raads- en collegeleden werden vele vragen gesteld tijdens de presentaties.