28 december 2018

In Memoriam | Marc Witteman

Op 24 december is Marc Witteman overleden. Marc was sinds januari 2015 burgemeester van de gemeente Stichtse Vecht maar begon zijn politieke loopbaan in zijn geboorteplaats Hillegom. Al jong voelde hij zich betrokken bij Hillegom en dan vooral de jeugd in Hillegom. Op 16-jarige leeftijd werd hij al voorzitter van jongeren sociëteit Downstairs. Daarna werd hij gemeenteraadslid en later wethouder in Hillegom. Hij deed dit met veel passie en betrokkenheid.

Na Hillegom volgden nog vele functies in het openbaar bestuur. Marc werd waarnemend burgemeester in Warmond, wethouder in Leiden, gedeputeerde in de provincie Flevoland en ten slotte burgemeester van Stichtse Vecht. Een prachtige bestuurlijke loopbaan die helaas op een veel te jonge leeftijd tot een einde is gekomen.

Het CDA Hillegom herdenkt Marc met veel respect en wenst de familie veel kracht toe om het verlies van Marc te verwerken.

Monique van der Weijden

Voorzitter CDA Hillegom