28 mei 2021

Ineke Diepeveen neemt afscheid als burgerraadslid

Op 19 mei 2021 maakte Ineke Diepeveen bekend dat zij haar ontslag indient als burgerraadslid voor het CDA. Ze gaf daarbij aan dat ze het werk in de raadscommissie en fractie met veel plezier heeft gedaan. ‘Ik heb er ook veel van geleerd’, zegt ze. ‘Met name van het werk in de fractie, en ook bij de werkbezoeken, daarbij ging een wereld voor mij open!’

Haar deskundigheid ligt op het gebied van de jeugdzorg en het sociale domein is haar wereld. Toch had zij de laatste tijd het gevoel dat zij geen meerwaarde meer had voor de fractie, en zo is zij uiteindelijk tot haar besluit gekomen. Op 12 mei jl. voerde zij voor het laatst het woord in de Raadscommissie, over het onderwerp Mantelzorgondersteuning en -waardering. Waardering is een hier toepasselijk woord; als fractie hebben wij veel waardering voor de inbreng van Ineke in de afgelopen drie jaren. Haar spontaniteit en ontwapenende optreden in de raadszaal zullen we missen.

Daarom zeggen bestuur en fractie van CDA Hillegom: Ineke, heel hartelijk bedankt!