Karin Hoekstra wil graag door als fulltime wethouder

CDA-afdeling Hillegom is er trots op dat zij de nieuwe burgemeester van Zoeterwoude mag leveren. Wethouder Fred van Trigt maakte dit nieuws bekend op maandag 13 juli, direct nadat hij door de gemeenteraad van Zoeterwoude was voorgedragen als nieuwe burgemeester.

Zijn vertrek betekent wel een gemis voor Hillegom. Het CDA wil dat graag binnen de huidige coalitie opvangen. Karin Hoekstra, nu nog parttime wethouder voor het CDA, heeft zich bereid verklaard om na het vertrek van Fred verder te gaan als fulltime wethouder. Ook burgemeester Arie van Erk en de BBH-wethouders Anne de Jong en Jan van Rijn zijn bereid om portefeuilles over te nemen. Het CDA heeft er grote waardering voor dat zij deze verzwaring van hun taak op zich willen nemen. CDA en BBH hebben er het volste vertrouwen in dat het college op deze manier het gemis van Fred van Trigt kan opvangen.

Het voorstel voor de opvolging van Fred van Trigt is inmiddels aan de raad gestuurd. De komende tijd zal Karin Hoekstra de portefeuilleverdeling bespreken met de BBH-wethouders en de burgemeester. De gemeenteraad moet nog een besluit nemen over het voorstel voor de opvolging van Fred van Trigt, maar het CDA wenst het college alvast veel succes.