20 februari 2020

Kees Langeveld benoemd tot voorzitter van de raadscommissie

Fractievoorzitter Kees Langeveld is tijdens de raadsvergadering van 20 februari benoemd tot voorzitter van de raadscommissie. Tijdens dezelfde vergadering werd ook Julia Rippner (BBH) tot voorzitter van de raadscommissie benoemd.

De raadscommissie moet volgens de Gemeentewet worden voorgezeten door een raadslid. Co Jansen (Bloeiend Hillegom) is op 29 maart 2018 en Jan Grimbergen (BBH) op 26 april 2018 tot commissievoorzitter benoemd. Het is wenselijk nieuwe voorzitters te benoemen zodat het voorzitterschap gerouleerd kan worden. Julia Rippner en de Kees Langeveld hadden zich hiervoor beschikbaar gesteld.

Er wordt gewerkt aan een initiatiefwetsvoorstel (Van den Bosch en Van der Molen) dat het mogelijk moet maken dat ook niet-raadsleden als voorzitter van de raadscommissie kunnen worden benoemd. Dit initiatiefwetsvoorstel moet nog door de Staten-Generaal behandeld worden.