19 april 2019

Volwassenenfonds Sport en Cultuur van start in gemeente Hillegom

Het was onderdeel van het verkiezingsprogramma van CDA Hillegom en van het coalitieakkoord. En nu ios het gerealiseerd! Op donderdag 18 april heeft de gemeente Hillegom zich officieel aangesloten bij het Volwassenenfonds Sport en Cultuur. De lancering was in het gemeentehuis in aanwezigheid van wethouders Jan van Rijn en Fred van Trigt en de heer Stefan Hagebeek van het Volwassenenfonds.

Wethouder Jan van Rijn: “In Hillegom zijn volop mogelijkheden om te genieten van sport en cultuur en wij vinden dat inwoners met een kleine beurs hier ook gebruik van moeten kunnen maken. Daarom hebben wij ons aangesloten bij het fonds.” Wethouder Fred van Trigt vult aan: “Sporten of creatief bezig zijn, is belangrijk voor je fysieke en mentale gezondheid. Ik gun het dan ook iedere inwoner van Hillegom om lid te worden van een club of vereniging. Ik ben blij dat we daar op deze manier aan kunnen bijdragen.”

Voor mensen met een laag inkomen

Het Volwassenenfonds Sport en Cultuur maakt het mogelijk dat volwassenen vanaf 18 jaar met een laag inkomen tot 130% van het sociaal minimum toch lid kunnen worden van een sportclub of bijvoorbeeld aan dans, muziek, beeldende kunst of theater kunnen doen. Het fonds betaalt de sportcontributie of het lesgeld, waardoor een persoon een jaar lang kan meedoen.

Aanmelden via een intermediair

Het Volwassenenfonds werkt met intermediairs. Dit betekent dat de aanmeldingen verlopen via professionals zoals (schuld)hulpverleners, sportbuurtwerkers, buurtsportcoaches of maatschappelijk werkers. Inwoners met een krappe beurs kunnen vanaf nu bij een intermediair aangeven dat ze graag gebruik willen maken van het fonds. Deze intermediair moet wel aangemeld zijn via www.volwassenenfonds.nl/intermediair. Na goedkeuring kan deze persoon aanvragen indienen.

Meer intermediairs gezocht

Om zo veel mogelijk inwoners te bereiken en te helpen is het Volwassenenfonds nog op zoek naar intermediairs in de gemeente Hillegom. Ben je een zorgprofessional die Hillegommers met een kleine portemonnee tegenkomt? Meld je nu nog aan!

Team Sportservice

Het Volwassenenfonds Sport en Cultuur is een initiatief van Team Sportservice. Dit is de sportorganisatie die zich in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht inzet om zo veel mogelijk mensen de kracht van sport en bewegen te laten ervaren. Meer weten over het Volwassenenfonds? Kijk dan op www.hillegom.nl