07 april 2016

Persbericht CDA Hillegom
6 april 2016

Voordracht wethouder

Het bestuur en de fractie van het CDA Hillegom dragen Fred van Trigt voor als wethouder namens het CDA.

Met het vertrek van Frits Roelfsema op 7 maart jongstleden kwam de CDA-wethoudersplek in het Hillegomse college  vrij. Bestuur en fractie hebben zich de afgelopen weken gebogen over de invulling van deze vacature.

Allereerst hebben de coalitiepartijen BBH, D66 en VVD aangegeven dat zij deze raadsperiode graag met het CDA af willen maken. De onderlinge samenwerking is goed.

Het CDA bestuur en  fractie hebben op basis hiervan dan ook volmondig ingestemd met het doorgaan in de huidige coalitie en het  invullen van de parttime wethoudersfunctie.

Bij het zoeken naar een geschikte kandidaat waren kennis en ervaring met gemeentelijke politiek, ervaring met de dossiers van de betreffende portefeuille en de competenties verbindend, resultaatgericht en communicatief vaardig belangrijk. Het woonachtig zijn in Hillegom heeft daarbij voor het CDA  een sterke voorkeur.

Bestuur en fractie zijn  tot de conclusie gekomen dat Fred van Trigt een zeer geschikte kandidaat is voor het vervullen van de vacature.  Fred heeft sinds 2008 ervaring in de Hillegomse gemeentelijke politiek, ervaring met de dossiers in de portefeuille en is woonachtig in Hillegom.

Het CDA is verheugd  Fred van Trigt als wethouderskandidaat voor te kunnen dragen aan de gemeenteraad van Hillegom