Hillegom moet een bloemen- en bollendorp blijven. Daar is een vitale agrarische sector voor nodig. Daarom moeten we de bollen-, knollen- en vasteplantenteelt koesteren. Die sector verandert en innoveert voortdurend. Om de juiste beslissingen te nemen over het buitengebied, is  gedegen inzicht nodig  in de ontwikkelingen en de behoeften van de agrarische sector. Maar ook andere bedrijfstakken zijn bepalend voor de werkgelegenheid en het aanzien van Hillegom.

Divers winkelaanbod

Het winkelaanbod moet divers blijven. Daarom willen we dat grote leegstaande winkelruimten omgezet kunnen worden naar kleinere winkels en woningen.

Samenwerkende ondernemers

We vinden belangrijk dat de ondernemers in het centrum van Hillegom samenwerken om het dorp levendig en aantrekkelijk te houden.

Bollengrond

Er moeten voldoende hectares van 1e en 2e-klas bollengrond blijven om de agrarische sector vitaal te houden.

Wisselwerking toerisme, recreatie en agrarische sector

We versterken de wisselwerking tussen toerisme, recreatie en de agrarische sector door recreatieve faciliteiten op agrarische bedrijven toe te staan.

Erf van de toekomst

We werken mee aan plannen voor duurzame energieproductie op agrarische bedrijjven. Het gaat hier om het ’Erf van de toekomst’.