23 juni 2020

CDA blij met Noodfonds

Voor ondernemers en verenigingen die het zwaar hebben door de corona crisis is er nu een Noodfonds. Het maakt deel uit van een actieplan van de gemeente om ondernemers en verenigingen te helpen.

Vorige maand drong het CDA Hoeksche Waard bij het College van Burgemeester en Wethouders al aan op zo’n Noodfonds. Het is een aanvulling op de maatregelen van het Rijk. Fractievoorzitter Karoline Vorthoren; “Bij onze bezoeken aan ondernemers zagen wij dat sommigen van hen een maatwerk oplossing nodig hebben. Voor hen is er nu een extra mogelijkheid. We moeten er toch niet aan denken dat bijvoorbeeld horeca, sportscholen en winkels verdwijnen uit de dorpen.”

Ook verenigingen kunnen aanspraak maken op het Noodfonds. Vorthoren: “Verenigingen zijn belangrijk voor de sociale structuur, dus die moeten we helpen. Ook stichtingen zoals Dorpshuizen kunnen zich aanmelden.”

Naast het Noodfonds heeft de gemeente de dienstverlening voor lokale ondernemers uitgebreid, zoals hulp bij online verkopen. Aanmelden kan via: [email protected].