28 december 2020

CDAHW: hartelijke dank aan alle vrijwilligers

7 december vierde #TeamCDAHW de dag van de vrijwilliger. Meneer Piet Reedijk uit Strijen is al 45 jaar vrijwilliger in het bestuur van de

Strijense IJsclub

, en daarvan al 35 jaar voorzitter. Wat een mooie maatschappelijke prestatie! Hulde aan meneer Reedijk en alle andere vrijwilligers die hun energie en tijd geven aan het verenigingsleven en daarmee een zeer waardevolle bijdrage leveren aan de samenleving!

De ene vrijwilliger vindt het prettig om zich lange tijd bij 1 vereniging in te zetten. De andere vrijwilliger heeft voorkeur voor kortlopende vrijwilligersklussen. Mevrouw Anita Vree uit Puttershoek is zeer begaan met haar omgeving en springt regelmatig bij als iemand in de directe omgeving wat hulp kan gebruiken. Zo heeft zij maandenlang wekelijks de boodschappen gedaan voor een oudere mevrouw. Ook is zij betrokken bij het mooie vrijwilligerswerk van

Stichting Present Hoeksche Waard

, die vrijwilligers inschakelt bij korte huishoudelijke ‘klussen’ bij mensen thuis, die er zelf even niet uit komen. Op beide manieren (kortdurend of langdurend) leveren de vrijwilligers een enorme positieve bijdrage.