29 november 2019

tour langs verkeersknelpunten HW

Met Maurits de Haan, Statenlid van CDA Zuid-Holland en Raymond van Galen van OHW (Ondernemersvereniging Hoeksche Waard) maakte CDA Hoeksche Waard een toer langs alle belangrijke verkeersknelpunten op het eiland. Zo bekeken we de verkeerssituatie rondom de Tienvoet in Heinenoord (gebruik busbaan, eventueel extra OV halte, komst R-Net) bespraken we het OV netwerk eilandbreed en dachten we na over oplossingen voor een betere bereikbaarheid van Bedrijvenpark Boonsweg. Bij het HSL viaduct bespraken we de mogelijke parallelweg bij de N217 met liefst een gescheiden fietspad tussen Maasdam en ‘s Gravendeel. Tenslotte bekeken we de situatie m.b.t. de bereikbaarheid van centrum ‘s Gravendeel als bij weekendsluitingen (bij renovatie) van de Heinenoordtunnel de verkeersdrukte via de Kiltunnel sterk zal toenemen. Dank aan Raymond van Galen voor de toelichting vanuit de ondernemers. Ons Statenlid Maurits de Haan zal onze mobiliteitsvragen meenemen naar Provincie Zuid-Holland. Wordt vervolgd!