20 april 2017

De week van.....week 15: Hein de Jong

Eerst maar even voorstellen.

Ik woon in deze mooie gemeente sinds 1977 en ben lid van het CDA sinds 1980.

In de periode 1980 tot 1992 ben ik burgerraadslid geweest voor de commissie ruimtelijke orde en financiën.

Vanaf het begin van deze raadsperiode ben ik bestuurslid van onze plaatselijke CDA.

Zondag ben ik eerst naar de kerk geweest waar in de viering de kinderen werden voorgesteld die voornemens zijn om dit jaar hun 1ste heilige communie te doen.

In het 2de deel van de dag was er een jaarlijkse familiedag met al mijn broers en zussen, kinderen en kleinkinderen bij geitenboerderij “Geertje’s Hoeve” in Haarzuilen. Een prachtige zonnige dag met ca 50 mensen waarbij weer veel werd bijgepraat.

Maandagmorgen een vergadering gehad over noodzakelijk onderhoud aan een kerk en maandagmiddag een voorbereidingsvergadering voor de jaarlijkse besturen dag voor de H. Franciscus Parochie. Om 20.00 uur was de vergadering van de gemeenteraad.

Dinsdag en woensdag waren gewone kantoor dagen die werden gevuld met overleg over diverse bouwprojecten.

Donderdag overdag enkele besprekingen bij potentiële klanten over bouwprojecten en de avond gevuld met een vergadering van het CDA bestuur.

De vrijdag is een in principe een dag voor de kleinkinderen, om 07.00 samen met mijn vrouw ophalen in Leiden en Leiderdorp waarna zij in principe de dag bij ons thuis doorbrengen. Deze vrijdag eerst gezamenlijk enkele boodschappen gedaan en een noodzakelijk bezoek gebracht aan de kapper. Om 11.00 thuis aangekomen en daar verrast door een kleindochter van 12 die vrij had van school en het fantastisch vind om met haar kleine neefje en nichtje te spelen.

In de middag een uurtje weggeweest voor een bespreking over een andere kerk in onze parochie.

Om ca 17.00 de kleinkinderen weer naar de ouders teruggebracht en samen met mijn vrouw even lekker uit eten geweest.

Zaterdag wordt een dag van huis opruimen en voorbereiden voor een week fietsvakantie volgende week waarbij we een rondje Bodensee gaan fietsen.

En zo vliegt de tijd voorbij.