17 maart 2019

Raadslid Karin van der Kaaden (CDA) vertrekt uit raad Kaag en Braassem

Karin van der Kaaden-Van Klink (CDA) neemt tijdens de raadsvergadering van 27 mei 2019 afscheid als raadslid.

Zij kiest nu voor 'huis, haard en familie', waarbij vooral de zorg voor haar bejaarde vader telt. Dat maakte zij donderdag bekend tijdens de jaarvergadering, die in Rijnsaterwoude werd gehouden. Karin staat nog wel op de kieslijst voor het Hoogheemraadschap van Rijnland, weliswaar op een onverkiesbare plaats. Mocht zij met voorkeurstemmen worden gekozen, dan treedt zij toe tot het algemeen bestuur.

Karin (57) heeft 21 jaar zitting gehad in de gemeenteraad. Daarvan functioneerde zij 12 jaar als fractievoorzitter. Voordat zij als raadslid aantrad, was zij vier jaar burgerraadslid en was actief in het CDJA, de jongerenafdeling van het CDA, in de voormalige gemeente Alkemade. ,,Eigenlijk ben ik al bijna 35 jaar actief voor mijn partij'', zegt ze er zelf over.

Voor de raadsverkiezingen vorig jaar had zij aangegeven wel als lijsttrekker te willen fungeren, maar niet meer als fractievoorzitter. De huidige fractievoorzitter Anja de Rijk-De Jong uit Leimuiden vroeg tijdens de jaarvergadering om applaus voor Karin. ,,Zij heeft het jarenlange fractievoorzitterschap uitgevoerd met verve, tomeloze energie en een dossierkennis waar ieder raadslid nog veel van kan leren‘’, aldus De Rijk.

Karins opvolger in de raad wordt Ronald Wesselink uit Rijpwetering.

Het onlangs opgestapte raadslid Marcel Doze uit Leimuiden blijft actief als burgerraadslid, samen met Hans Kol en Jan Stoops uit Roelofarendsveen.

De vierkoppige CDA-fractie zal vanaf juni bestaan uit Anja de Rijk, Thijs Mooren, Johan Hoogendoorn en Ronald Wesselink.

Bron: AD.nl, Ellen Verhaar