15 oktober 2022

werkbezoek VDE-plant

Op woensdag 28 september hebben raadsleden van de gemeente Kaag en Braassem een bezoek gebracht aan plantenkwekerij VDE Plant in Woubrugge. Zij gingen onder andere met directieleden Karin van der Eijk en Hein Visser in gesprek over de ontwikkelingen en de uitdagingen waar zij als bedrijf tegenaan lopen. Er kwamen lokale onderwerpen aan bod zoals ruimtelijke ordening, onderwijs en personeelsbeleid, maar ook de landelijke thema’s zoals energie, verduurzaming en arbeid kwamen op tafel.

Het bedrijf kweekt 30 verschillende groene kamerplanten op bijna 90.000 m2. Uiteraard stond er ook een rondleiding op het programma bij de tropische plantenkwekerij. Een van de deelnemers aan het bezoek was Yvonne Peters, wethouder Ruimtelijke Ordening, Grondzaken, Bedrijventerreinen en Bouwprojecten bij de gemeente Kaag en Braassem. Zij was onder de indruk van het innovatieve en duurzame ondernemerschap van het bedrijf.

Dit bezoek is onderdeel van de raadsledentour, die door Greenport Aalsmeer wordt georganiseerd. Alle gemeenten binnen de Greenport Aalsmeer zijn uitgenodigd voor een werkbezoek aan een tuinbouwbedrijf in hun eigen gemeente om de (nieuwe) raadsleden bij te praten over de activiteiten van de greenport die gericht zijn op het versterken van de concurrentiekracht van de tuinbouwbedrijven in de regio.

bron: Greenport Aalsmeer