24 februari 2017

Eerste Whatsapp-buurtpreventie-bord onthuld, dat er snel meer volgen

Eindelijk, het eerste Whatsappbord is onthuld in Katwijk. Eind van de middag werd in aanwezigheid van burgemeester Frank Koen het eerste bord openbaar gemaakt. Mevrouw Van der Plas van de whatsappgroep in de Molenwijk mocht in de razende storm de sjaal van het bord verwijderen en dat kostte weinig moeite met deze weersomstandigheden. De gemotiveerde bewoners zijn er blij mee. "Belangrijk om met elkaar de veiligheid in de wijk te vergroten en natuurlijk zorgen we ervoor dat deze whatsappgroep geen babbelbox voor gezellige praatjes wordt."

Ons raadslid Irene van der Plas heeft zich de afgelopen maanden erg ingezet om het gemeentebestuur te overtuigen van het nut van plaatsing van deze borden. "Zeker als de vraag vanuit de bewoners komt, is dat een extra reden om hier serieus naar te kijken. Als de bordjes op zorgvuldig gekozen locaties worden geplaatst, kan dat bijdragen aan de zichtbaarheid van de WhatsAppgroepen", aldus Van der Plas.

Het CDA staat ervoor dat inwoners mee bepalen wat belangrijk is voor de veiligheid en leefbaarheid van hun wijk. Daarom zijn we blij dat de gemeente haar beleid op dit punt heeft aangepast en we hopen dat, in nauw overleg met de Politie Katwijk - ZH, de plaatsing van whatsappborden snel verder wordt uitgerold.