10 maart 2017

Officiële feestelijke opening DSV|Parlevliet en DSV|Parledam

Van Keijzer naar Knetsch, het scheelt maar een paar letters. De overeenkomst is in ieder geval dat beiden zich met hart en ziel inzetten voor een goede ouderenzorg. Mona Keijzer in de Tweede Kamer, waar zij zich hard maakt voor de langdurige zorg en problemen aan de kaak stelt. Meneer Knetsch doet dat al jaren binnen DSV, onder andere als lid van de Cliëntenraad. Meneer Knetch was ook de eerste bewoners van Parledam en daarom was hij het uiteindelijk die donderdag 9 maart de nieuwe DSV-gebouwen Parledam en Parlevliet in Katwijk aan de Prins Hendrikkade officieel geopend heeft.

Adger van Helden en Wim Driebergen waren hierbij graag aanwezig. Het CDA is trots op het werk van DSV voor de ouderen en hulpbehoevenden in Katwijk en Rijnsburg. Trots ook op het lef dat de organisatie heeft om een radicale omslag te maken en volop nieuw te bouwen. Daarom ook hebben we graag in de gemeenteraad onze steun gegeven om voor 55,5 miljoen euro garant te staan voor DSV. Hiermee kon de zorgorganisatie nieuwbouw realiseren van Vlietstede, de nieuwe locatie Parledam, Duinrand waar nu aan gewerkt wordt en Salem dat nog komt.

Inzet DSV valt op in Den Haag
De inzet en toekomstvisie van DSV valt op. Ook in Den Haag. Mona Keijzer bezocht Salem in 2014, de Katwijkse CDA-fractie kreeg in 2015 een rondleiding over de bouwplaats van Parledam en partijleider Sybrand Buma en Mona Keijzer bezochten Vlietstede en Parledam in 2016. Beiden waren zeer onder de indruk en hoorden welke gevolgen het huidige kabinetsbeleid en de wetgeving heeft in de praktijk van de ouderenzorg.

DSV| Parledam is een nieuw appartementencomplex speciaal voor ouderen, met zorg. De bewoners kunnen ook gebruik maken van allerlei faciliteiten zoals De Reedery, waar gezellige activiteiten worden georganiseerd en van servicediensten die DSV aanbiedt.

DSV|Parlevliet is het enig overgebleven historische visserijgebouw in Katwijk. Het gebouw is volledig gerenoveerd door DSV en allerlei oude details zijn daarmee weer in ere hersteld, zoals de boogramen, de houten nokbalken en het puntdak, de oude nettenhaak en katrol die aan de voorgevel zit en de windwijzer bovenop het gebouw in de vorm van een scheepje. Binnen deze historische muren is een compleet modern zorg- en kantoorgebouw verrezen, voorzien van alle nieuwe technologie.

Op zaterdag 18 maart is er een Open Dag bij DSV|Parledam en DSV|Parlevliet, waarbij de gelegenheid wordt gegeven om binnen in het gebouw een kijkje te nemen.

Bekijk meer foto's op Facebook