20 mei 2017

Nog meer ruimte voor sport: Katwijk is jeu de boulesbaan rijker

Een jeu de boulesbaan in Katwijk: het heeft even geduurd maar hij ís er. Vanochtend was het Open huis bij Jeu de Boules vereniging Katwijk op de 14 gloednieuwe banen achter Sporthal Cleijn Duin. CDA-sportwethouder Krijn van der Spijk en CDA-raadslid Irene van der Plas gingen een kijkje nemen en ze waren zeker niet de enigen. De belangstelling was groot om een balletje te gooien, de aanwijzingen van 'geoefende spelers' op te volgen, nieuwe contacten op te doen, lid te worden van de jonge club, materialen te bekijken en/of aan te schaffen of een kopje koffie te drinken in de verenigingsruimte in de sporthal Cleijn Duin. Ook de wethouder gooide een balletje op en eerlijk is eerlijk: hij had vandaag geen onverdienstelijke hand van gooien....

CDA-raadslid Irene van der Plas: "Van deze baan worden mensen blij. Weer een prachtige gelegenheid om te sporten erbij in Katwijk. Bewegen, lekker ontspannen, buiten zijn en elkaar ontmoeten in een sportieve omgeving. Een mooi initiatief dat vanuit de mensen zelf is gekomen en dat nu de ruimte krijgt van de Gemeente Katwijk. Vooral onder ouderen is hier zeker behoefte aan en het is mooi te zien dat er zoveel enthousiasme is."

De complimenten gaan uit naar oprichters Ton Diepenhorst en Ton van der Waal voor hun doorzettingsvermogen. Meer info over de Jeu de Boules vereniging Katwijk of aanmelden van nieuwe leden: [email protected] of 071-4013323.

Met het realiseren van de jeu de boulesbaan is weer een punt uit ons verkiezingsprogramma ingelost: 'Het CDA wil, met name voor senioren, een jeu de boules-baan aanleggen.' En dat is dus nu gelukt!

Bekijk het fotoalbum op Facebook