19 september 2020

CDA aanwezig bij opening sportspeeltuin Valkenburg

Feest dit weekend in Valkenburg: de sportspeeltuin Dorpsweide is in bedrijf! Een mooi voorbeeld van een burgerinitiatief waarbij bewegen en ontmoeten voorop staat. CDA'ers Barend Tensen en Lisette van de Maden waren er natuurlijk bij en deden mee met bootcamp!

Goede speelvoorzieningen
"Lekker sportief bezig zijn, hoe belangrijk is dát!", vindt ook CDA-raadslid Lisette van der Maden die met haar kinderen aanwezig was bij de opening. "In deze coronatijd is het extra goed dat mensen in beweging blijven. Dat is niet alleen gezond maar geeft ook plezier, energie en verbindt mensen. En dat kan ook dichtbij huis en lekker buiten. Ik heb me als raadslid altijd ingezet voor goede speelvoorzieningen voor kinderen en deze sportspeeltuin Dorpsweide is een prachtige aanvulling met outdoor sporttoestellen voor zowel jong als oud."

Juist nu moeten we blijven bewegen. Het houdt je gezond en maakt je blij.

Sporten is gezond
Fractievoorzitter Barend Tensen: "Wat een fantastisch initiatief vanuit de samenleving. Met een klein beetje hulp vanuit de gemeente staat er nu een speeltuin waar jong en oud een sérieuze workout kan doen. Belangrijk; juist nu moeten we blijven bewegen. Het houdt je gezond en maakt je blij. Al tijdens de begrotingsbehandeling 2018 hebben we hier aandacht voor gevraagd. En dat zullen we blijven doen in de hoop dat meer van dit soort mooie initiatieven zich ontplooien. Complimenten aan de initiatiefnemers!"

Foto: CDA'ers Lisette van der Maden en Barend Tensen doen mee met bootcamp ter gelegenheid van de opening