19 januari 2021

CDA blij met behoud hoofdvestiging politiebureau in Katwijk

De politie in de Bollenstreek gaat terug van drie naar twee basisteams. Per 1 februari a.s. zal het team van politie Katwijk verder gaan als politieteam Katwijk-Noordwijk.

Sluiting voorkomen
Het hoofdbureau blijft gevestigd aan de Piet Heinlaan in Katwijk, maar Noordwijk behoudt wel een passend bureau aan de Duinwetering in Noordwijk. Het CDA heeft zich altijd zeer bezorgd geuit over mogelijke sluiting. De gehele raadsperiode pleiten we er bij het gemeentebestuur al voor alles te doen om de sluiting van het Katwijkse politiebureau te voorkomen.

Binnen het nieuwe team vallen Katwijk, Rijnsburg, Valkenburg, Noordwijk, Noordwijkerhout en de Zilk. De nieuwe indeling is het gevolg van de gemeentelijke herindeling van o.a. Noordwijkerhout en de Zilk. Teylingen, Hillegom en Lisse gaan verder als het andere basisteam.

Personeelstekort
CDA woordvoerder veiligheid Dick Oudwater: "Ik ben blij dat het politiebureau behouden blijft voor Katwijk, maar ik maak me nog wel zorgen over het aantal formatieplaatsen van onze politie in Katwijk. Dit zouden 108 agenten moeten zijn, maar dit wordt nog steeds niet gehaald. De vijftien vacatures zouden door een verkorte politieopleiding binnen anderhalf tot twee jaar ingelopen moeten worden", aldus Oudwater.